Beata Sawrymowicz
- głos tutti
- w orkiestrze od 1987 roku
Muzyka
W kanony muzyki klasycznej wprowadziła mnie płyta z nagraniem filharmoników berlińskich pod dyrekcją Herberta von Karajana, solistą był Swiatosław Richter, który grał I koncert fortepianowy b-moll Piotra Czajkowskiego. Słuchałam tej płyty bez przerwy na gramofonie mojego taty. To wykonanie stało się dla mnie wzorcem na długie lata i myślę, że to był mój początek. Duże wrażenie wywierały na mnie promenadowe koncerty w Świnoujściu, na które w dzieciństwie chodziłam z rodzicami. W wieku 13 lat rozpoczęłam naukę w szkole muzycznej. Chciałam grać na fortepianie, ale z powodu mojego wieku było już za późno, zaproponowano mi wiolonczelę i tak już zostało.
Mistrz
Cały czas inspiruje mnie słynny wiolonczelista Yo-Yo Ma. Jest też wielu z młodego pokolenia, ale uważam, że mistrza powinno się mieć jednego. Dla mnie cały czas pozostaje nim Yo-Yo.
W kanony muzyki klasycznej wprowadziła mnie płyta z nagraniem filharmoników berlińskich pod dyrekcją Herberta von Karajana, solistą był Swiatosław Richter, który grał I koncert fortepianowy b-moll Piotra Czajkowskiego. Słuchałam tej płyty bez przerwy na gramofonie mojego taty. To wykonanie stało się dla mnie wzorcem na długie lata i myślę, że to był mój początek. Duże wrażenie wywierały na mnie promenadowe koncerty w Świnoujściu, na które w dzieciństwie chodziłam z rodzicami. W wieku 13 lat rozpoczęłam naukę w szkole muzycznej. Chciałam grać na fortepianie, ale z powodu mojego wieku było już za późno, zaproponowano mi wiolonczelę i tak już zostało.
Mistrz
Cały czas inspiruje mnie słynny wiolonczelista Yo-Yo Ma. Jest też wielu z młodego pokolenia, ale uważam, że mistrza powinno się mieć jednego. Dla mnie cały czas pozostaje nim Yo-Yo.
